Darbas nuotoliniu būdu - HR specialisto patarimai

HR specialisto patarimai - darbas nuotoliniu būdu

Apie nuotolinio darbo organizavimą pasikalbėjome su personalo valdymo konsultante Else-Marie Lång.

Ką reiškia dirbti nuotoliniu būdu?

Pandemijos metu, darbo iš namų arba darbo per atstumą koncepcija tapo įprasta. Toks darbo būdas ženkliai palengvino tam tikrus darbo procesus ir darbdaviams, ir darbuotojams.
Akivaizdu, kad dauguma darbuotojų nenumatė ilgalaikių tokio darbo būdo pasekmių ir to, kaip tokiu būdu dirbti reikės labai ilgą laiką. Tai buvo tikras bandomasis laikotarpis visiems šio proceso dalyviams.
Ilgalaikis darbas nuotoliniu būdu privertė ir darbuotojus, ir darbdavius tarpusavyje sutarti, kaip turi būti koreguojamos darbo sutartys, darbo sąlygos bei aplinkos.

 

Kokius pranašumus ir kokius iššūkius savyje apjungia darbas nuotoliniu būdu?

Be jokios abejonės, daugumai darbuotojų šis darbo būdas buvo naudingas. Kodėl? Na, pavyzdžiui, išnyko būtinybė kas rytą skubėti vežant vaikus į mokyklą ir bandant suspėti laiku į biurą. Arba dirbti namuose, tyloje, užsidarius viename iš kambarių. Visigi, turbūt svarbiausias pranašumas buvo tame, kad atsirado laisvė pačiam planuotis savo darbo dieną, o darbo grafiką keisti priklausomai nuo asmeninio gyvenimo poreikių.

Žinoma, nemažam kiekiui darbuotojų darbas iš namų ar nuotoliniu būdu tapo iššūkiu. Labiausiai tą pajuto tie, kas gyvena nuomojamame būste su keliais draugais. Arba tie, kas turi kelis vaikus. Arba tie, kurių antros pusės taip pat turėjo dirbti nuotoliniu būdu. Kai kurie mūsų taip ir nesugebėjome nubrėžti aiškios ribos tarp darbo ir privataus gyvenimo, darbo dienos metu, savaitgaliais ar vakarais. Dalis mūsų visą laiką jautėmės dirbantys.

Įmonėms tekę iššūkiai buvo ne ką mažesni. Daugelis įmonių susidūrė su didelėmis komunikacijos tarp skyrių, departamentų ir darbuotojų problemomis. Pradėjus dirbti nuotoliniu būdu, daug kas pastebėjo, kad darbo komunikacijos kokybė tapo žymiai prastesne, nei dirbant biure.

Kokia bus darbo per atstumą ateitis?

Galima įtarti, kad ateityje susiformuos keletas naujų ir skirtingų darbo nuotoliniu būdu variacijų. Greičiausiai, dauguma verslo struktūrų pereis prie hibridio darbo būdo, kuomet darbuotojai dalį laiko dirba biure, o dalį – per atstumą. Visgi, yra labai svarbu išsiaiškinti, kaip, dirbant ne biure, išlaikyti komandinę dvasią, neprarasti įmonės vertybių, darbo kultūros bei darbo rutinos. Kas ne mažiau svarbu – kaip, dirbant iš namų, visus šiuos elementus perduoti ir įskiepyti naujiems darbuotojams?

Galima įtarti, kad kai kurie darbdaviai sumažins nuomojamo biuro plotą, taip nutiks dėl to, kad vienu metu biure dirbančių darbuotojų kiekis ženkliai sumažės. Gali būti, kad atsiras tokių darbdavių, kurie visiškai atsisakys fizinio biuro, visus darbo procesus perkels į bendro darbo aplinkas ir virtualią erdvę.


Koks yra geriausias patarimas darbui per atstumą?

Kaip darbdavys, Jūs turite sudaryti darbo nuotoliniu būdu sutartį. Pasidomėkite Švedijos Darbo Aplinkos Aktu (Arbetsmiljölagen) ir jame numatytomis draudimo opcijomis.

Maksimaliai palengvinkite būtinų ir naujausių techninių priemonių bei darbo baldų pasiekiamumą, iš namų dirbantiems darbuotojams.

Tiek darbdavys, tiek darbuotojas, turi reguliariai stebėti ir koreguoti nuotolinio darbo aspektus.

Naujienos ir ypatingi pasiūlymai tiesiai į Jūsų el. pašto dėžutę!

Norite būti informuoti apie ypatingus pasiūlymus ir darbo vietas tobulinančius produktus? Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį!
*Spausdami Prenumeruoti, Jūs sutinkate su mūsų Privatumo Politika.