Kaip pritaikyti klasę skirtingiems poreikiams

Vaikai mokosi skirtingais būdais ir išmokimui sugaišta skirtingą laiko kiekį. Vieni jų mokydamiesi mėgsta sėdėti ramiai, kitiems būtina išlieti susikaupusią energiją. Vieni vaikai geriausiai išmoksta mokydamiesi individualiai, o kiti - mokydamiesi grupėse. Norint sukurti optimalią erdvę edukacijai, ją reikia pritaikyti individualiems vaikų poreikiams. AJ Produktai yra sukaupę daug patirties įrengiant funkcionalias edukacines aplinkas. Pateikiame Jums kelis patarimus, kurie leis sukurti individualius mokinių poreikius atitinkančias sąlygas.


Aktyvios padėtys
Pasyvumas – neigiamas dalykas tiek darbuose, tiek mokymosi metu. Vaikams irgi turi būti suteikta galimybė keisti sėdėjimo poziciją ir būti aktyviems. Reguliuojamo aukščio mokykliniai stalai mokiniams leidžia keisti padėtį tarp sėdimos ir stovimos. Maža to, mokydamiesi stovėdami, vaikai gali papildomai naudoti balansinę lentą. Priklausomai nuo dėstomo dalyko, situacijos bei individualių aplinkybių – poreikiai yra labai įvairūs. Laimei mes galime pasiūlyti baldus bet kokiems poreikiams.


Suteikite vaikams galimybę išlieti susikaupusią energiją
Daugelis vaikų negali išsėdėti ilgesni laiką ramiai. Laimei, yra sprendimai, kurie leidžia susikaupusią vaikų energiją nukreipti tinkama linkme, net ir mokymosi procesų metu. Du tokių sprendimų yra darbo vietos treniruoklis dviratis ir pedalinis treniruoklis. Abu jie yra lengvi, todėl juos paprasta ir patogu pernešti į kitą vietą. Visgi, šie prietaisai yra skirtingi: treniruoklis dviratis – yra individualiai naudojamas, o pedalinis treniruoklis turi būti naudojamas kartu su mokykline kėde. Nepamirškite, fizinis aktyvumas gerina mokymosi procesų produktyvumą!


Padėkite išlaikyti dėmesio koncentraciją
Kartais, norint, kad vaikai išlaikytų dėmesio koncentraciją, jiems reikia padėti. Mobilios stalo pertvaros mokymosi vietai suteikia privatumo. Kai kuriose erdvėse, ant sienų sumontuotos akustinės plokštės atlieka panašią funkciją. Pastatomos pertvaros gali būti naudojamos siekiant sukurti kambario-kambaryje sprendimą. Akustinė sofa aukštais kraštais – puikus baldas tiems, kas ieško tylios ir privačios vietos mokslui ar darbui.


Pagalvokite apie triukšmo slopinimą
Vaikai mėgsta triukšmauti – taip ir turi būti. Visgi, mokymosi erdvė bus žymiai funkcionalesnė, jei ji bus aprūpinta triukšmą slopinančiais elementais. Pastatomos medinės pertvaros – labai naudingos, o skirtingų formų, spalvų ir medžiagų pakabinami akustiniai moduliai ne tik papuoš aplinką, bet ir ženkliai sumažins triukšmo lygį. Neverta pamiršti ir iš triukšmą slopinančių medžiagų pagamintus baldus bei apie gyvus ar dirbtinius augalus.


Galimybė atsipalaiduoti
Didelis ir jaukus kilimas gali turėti net kelias funkcijas. Pirma, tai gali būti patiems mažiausiems ir jų žaidimams skirta vieta. Antra, vyresniems vaikams, tai yra papildoma vieta keisti mokymosi padėtį, pavydžiui skaityti atsigulus. Ir trečia, kilimas yra puikus triukšmo slopinimo įrankis. Reikia dar daugiau privalumų? Spalvotas interjero elementas prašviesina aplinką ir padidina jos jaukumą.


Penki patarimai:
1. Rinkitės produktus, kurie yra aprūpinti ratukais su stabdžiais. Tokie ratukai būna montuojami ant kėdžių, stalų, pastatomų pertvarų ir lentynų. Ratukai su stabžiais ženkliai palengvins erdvės apstatymo ir interjero keitimo procesus.
2. Kai kurie mokiniai atsiremia į nugaros atlošą, kiti būna pasilenkę į priekį – kiekvienas vaikas turi savo mėgstamiausią mokymosi padėtį. Tokiais atvejais labai praverčia mokyklinė kėdė Alda, kuris gali būti naudojama iš abiejų konstrukcijos pusių. Reguliuojamo aukščio balansinės kėdės ir kėdės balnai provokuoja kūną balansuoti ir sėdėti tiesiai.
3. Daiktų saugojimo baldus naudokite, kaip pertvaras. Vietoje to, kad šiuos baldus pozicionuoti šalia sienos, pastatykite juos tarp mokyklinių stalų – taip sukursite privačias kelių mokymosi vietų grupes. Norėdami sukurti papildomą jaukumą – ant daiktų saugojimo baldų padėkite augalus.
4. Kaip alternatyvą reguliuojamo aukščio stalams, galima rinktis aukštus stalus ir standartinius stalus bei sustatyti juos grupėmis. Taip mokiniai galės pasirinkti vietą, kurioje galės mokytis ir dirbti stovėdami arba sėdėdami.
5. Naudokite mokyklinius laikmačius, kurie yra pritaikyti iki pamokos ar užsimėmimo pabaigos likusio laiko rodymui. Šie prietaisai padeda išlaikyti dėmesio koncentraciją pamokų metu.


Funkcionalumas ir aktyvumas – dvi pagrindinės savokos įrenginėjant tinkamą klasės erdvę. Turite klausimų – susisiekite su mumis ir mes Jums tikrai padėsime: info@ajproduktai.lt arba 8 5 278 59 80