5S metodas: darbo efektyvumo didinimas tvarkos pagalba

5S metodas: darbo efektyvumo didinimas tvarkos pagalba

Saugus, greitas ir ekonomiškas gamybos procesas – ar tai įmanoma? Po Antrojo pasaulinio karo japonas Taiichi Ohno sukūrė strategiją „Toyota“ įmonei, kuri turėjo didelės įtakos visai pramonei. Šiandien šią strategiją galime taikyti viskam – nuo didelių organizacijų iki vietinės gamybos ir netgi netvarkos darbo staluose. Sužinokite, kaip suprasti ir sėkmingai taikyti 5S metodą!

Pagrindiniai 5S metodo principai

Rūšiuoti: pašalinti nereikalingus daiktus iš darbo vietos
Išsiaiškinkite, kas yra pertekliniai daiktai. Tai gali būti įrankiai ar įranga, kurie niekada nenaudojami ir užima nereikalingą vietą, arba nusidėvėję įrankiai, kuriuos reikia pakeisti. Inventorizacija padeda sumažinti laiką, praleidžiamą daiktų paieškai, ir pašalina trikdžius, galinčius sukelti nelaimingus atsitikimus.

Įsitikinkite, kad turite tik tai, kas reikalinga šiandieniniam darbui, o ne vakar dienai.
Joakimas Bjurstromas, Lean Ability AB

Išdėstyti tvarkingai: organizuoti daiktus taip, kad juos būtų lengva pasiekti ir rasti
Organizuokite savo daiktus pagal logišką sistemą, kurią lengva suprasti. Tai gali apimti, pavyzdžiui, lentynų ir dėžių žymėjimą kiekvienam įrankiui arba tinkamesnį darbo vietų išdėstymą. Svarbu, kad nereikėtų švaistyti laiko ieškant įrankių.

Švarinti: reguliariai valyti darbo vietą
Užtikrinkite, kad darbo vieta ir jos įranga būtų švarios. Pavyzdžiui, pagalvokite, kas lieka kitai pamainai ar asmeniui. Reguliariai valydami galite aptikti tokius trūkumus kaip nusidėvėjusi įranga ar sulūžę įrenginiai. Kitaip tariant, viskas turi būti geros būklės.

Standartizuoti: sukurti rutiną ir grafiką, kad darbo vieta būtų tvarkinga ir švari
Įvertinkite rezultatus, pavyzdžiui, naudojant šablonus, protokolus ar diagramas, nustatančias rutiną kasdieniniame gyvenime. Šis žingsnis yra svarbus, siekiant pasiekti nuosekliai gerus rezultatus. Šiame etape galite pastebėti, kad jūsų nustatyta tvarka neveikia taip, kaip tikėtasi.

Išlaikyti: palaikyti ir gerinti standartus nuolat laikantis ankstesnių žingsnių
Tikslas yra leisti veikti darbo procesams darbo vietoje. Tai priklauso nuo protokolų ir grafikų laikymosi ir teisingo vykdymo. Šiame etape pamatysite, kas gali būti reikalinga, kad procesas veiktų, pavyzdžiui, darbuotojų mokymai, dažnesnis jų stebėjimas, geresnė grįžtamojo ryšio sistema ir kt.

Efektyvus būdas didinti darbuotojų moralę

Kaip jaučiasi jūsų darbuotojai, yra geras rodiklis, kaip gerai sekasi taikyti 5S metodą. Netvarkingoje aplinkoje kyla saugumo rizikų ir nesutarimų tarp darbuotojų. Kas nors priverstas laukti, kol galės naudotis mašina, arba ieškoti įrankio, kurį kas nors kitas pametė. Kai komanda kartu ieško galimybių didinti našumą, tai skatina dalyvavimą ir suvienija komandą.

Neleiskite 5S metodui tapti darbu iš viršaus į apačią

Be geros lyderystės, 5S metodo sėkmei reikalingas komandinis darbas ir pagarba vienas kitam. Jei visi žino savo lūkesčius, tai gali teigiamai paveikti visą įmonės kultūrą. Ir nepamirškite, kad darbuotojai geriausiai žino, kas yra atliekos darbo vietoje.

Galiausiai tai yra susitarimas tarp vadovo ir darbuotojo, taip pat tarp darbuotojų. Niekas nenori pirmiausia valyti savo darbo stalo ryte arba po kito žmogaus pamainos pradžioje. Tai užima daug laiko, tačiau to lengva išvengti, jei darbo vieta iš karto laikoma švari ir tvarkinga.

Žingsnis po žingsnio: 5S metodo įgyvendinimas

1. Atlikite inventorizaciją ir pagalvokite, kada kiekvienas daiktas buvo paskutinį kartą naudojamas, kam jis naudojamas ir kaip dažnai. Nuspręskite, ar jį laikyti. Išmeskite, perdirbkite, perkelkite, padovanokite ar atsikratykite to, kas nereikalinga. Kuo mažiau daiktų, tuo mažiau sumaišties

2. Išdėstykite daiktus, kad jie būtų lengvai pasiekiami, ir pažymėkite, kur jie turėtų būti. Daiktai, kuriuos naudojate dažniausiai, turėtų būti arčiausiai jūsų. Suorganizavus sistemą, galima išvengti laukimo, nereikalingo transportavimo. Atminkite, kad informacija taip pat turėtų būti lengvai prieinama ir tinkamoje vietoje, pavyzdžiui, užsakymo informacija, brėžiniai ir pan.

3. Reguliariai valykite ir atlikite mašinų ir kitų įrenginių priežiūrą. Dokumentuokite, kaip darbo vieta turėtų atrodyti, kai viskas yra tvarkinga ir išvalyta, pavyzdžiui, darydami nuotraukas. 

DUK

5S metodas padeda sumažinti išteklių švaistymą, sukuria švaresnę ir saugesnę darbo aplinką, gerina organizaciją, mažina stresą ir sumaištį, o taip pat gali pagerinti teikiamų produktų ar paslaugų kokybę.

Norint sėkmingai taikyti 5S metodą, reikalinga disciplina ir visų žingsnių laikymasis. Geras bendravimas, lyderystė ir žinios, taip pat rutinos laikymasis yra būtini, kad pasiektumėte pastebimą rezultatą.

5S metodo kūrėjas nėra žinomas, tačiau jis buvo sukurtas „Toyota“ įmonėje 1900-aisiais kaip jų Lean Manufacturing strategijos dalis.

7 atliekos apima perteklinę gamybą, laukimą, transportavimą, perteklinius/nereikalingus judesius, perteklinį apdorojimą, atsargų perteklių ir brokuotus produktus.

Gaukite mūsų interjero dizaino ekspertų patarimus!

Mes, AJ Produktai, visada pasiruošę Jums pagelbėti ir patarti interjero dizaino bei sprendimų klausimais. Turite klausimų apie baldų apmušalo pasirinkimą, norite pasisemti įkvėpimo ar sužinoti koks interjero sprendimas geriausiai tiktų Jūsų turimai erdvei - susisiekite su mumis. Mes džiaugsimės galėdami Jums pagelbėti!
Organizacijos tipas
Įrašykite savo klausimąPrisegti failą
Spausdami SIŲSTI Jūs sutinkate su AJ Produktai Privatumo politika.

Naujienos ir ypatingi pasiūlymai tiesiai į Jūsų el. pašto dėžutę!

Norite būti informuoti apie ypatingus pasiūlymus ir darbo vietas tobulinančius produktus? Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį!
Prašome palaukti...
*Spausdami Prenumeruoti, Jūs sutinkate su mūsų Privatumo politika.