HR specialisto patarimai - darbas hibridiniu būdu

HR specialisto patarimai - darbas hibridiniu būdu

Apie hibridinio darbo organizavimą pasikalbėjome su personalo valdymo konsultante Else-Marie Lång.

Kas tai yra darbas hibridiniu būdu?

Hibridiniu darbu vadinamas toks darbas, kai darbuotojas dalį laiko dirba iš namų ar bet kurios kitos vietos, o kitą dalį biure – standartinėje darbo aplinkoje. Dirbant tokiu būdu, Jūs galite rinktis vietas iš kurių dirbsite nuotoliniu būdu. Jūsų momentinė darbo vieta priklauso nuo aplinkybių bei Jūsų norų. Kartais patogiausia yra dirbti iš namų, kartais – biure, o kartais – kavinėje gurkšnojant gardžią kavą. Riba tarp fizinio ir skaitmeninio darbo kontakto jau beveik išnykus, kas įtakoja padidėjusią veiksmų laisvę, sutaupytus darbo erdvių nuomos kaštus bei labiau patenkintų darbuotojų skaičiaus augimą.

Kokie yra hibridinio darbo pranašumai ir iššūkiai?

Pranašumai

Hibridnis darbas suteikia nemažai lankstumo tiek darbuotjams, tiek darbdaviams. Darbuotojai įgauna daugiau laisvės rinkdamiesi iš kur nori dirbti, šis aspektas leidžia žymiai patogiau planuotis tiek laiką, tiek asmeninį gyvenimą. Nereikia pamiršti ir to, kad mažesnis nuolatinių darbo vietų skaičius reiškia ir mažesnes įmonės išlaidas.
Galimybė siūlyti lanksčias darbo sąlygas, verslo struktūras daro patraukliais darbdaviais. Tuo pačiu, galimybė rinktis iš kur norėtųsi dirbti yra itin svarbi žmonėms ieškantiems darbo. Hibridinį darbo būdą siūlantis darbdavys gali samdytis darbuotojus iš visos šalies ar net užsienio.

 
Iššūkiai

Didžiausias hibridinio dar iššūkis yra visų iki vieno darbuotojų įtraukimas į darbo procesus, nežiūrint į tai, kur patys darbuotojai yra fiziškai. Tai itin svarbu tinkamai darbo rutinai, komunikacijai ir sprendimų priėmimui. Be to, labai svarbu tai, kad skaitmeninis bendravimas visiškai neeliminuotų socialinio bendravimo.

IT saugumas taip pat svarbus elementas. Hibridinio darbo metu yra ypatingai svarbu laikytis įmonės saugumo taisyklių ir reikalavimų.

Tyrimų metu pastebėta, kad darbą biure pasirinkę darbuotojai, dažniau susilaukia palankesnio įvertinimo iš darbdavių. Nusprendus darbuotojams leisti dirbti hibridiniu būdu, darbdaviui tiesiog būtina sugebėti vienodai vertinti tiek biure, tiek už biuro ribų dirbančius darbuotojus.

Sekantis svarbus aspektas – psichologinis darbtuotojų gerbūvis, kurį, darbdaviui įvertinti nuotoliniu būdu – labai sudėtingas uždavinys.

Dirbant hibridiniu būdu, keičiasi ne tik darbo procesas, bet ir vadovo rolė. Pastarąjam yra svarbu sugebėti atleisti tiesioginės kontrolės vadeles, bet, tuo pačiu, rasti būdą darbuotojus įtikinti laikytis aiškios politikos, kaip turi būti valdomi ir atliekami konkretūs darbo procesai.

Hibridinio darbo aplinkoje vadovas tampa labiau komandinio darbo moderatoriumi, nei tuo, kuris tiesiogiai kontroliuoja visus procesus. Kasdien nebendraujant gyvai su savo darbuotojais, vadovui svarbu tapti maksimaliai atviru bei atidžiu kiekvienam savo komandos nariui – individualiai.

Kaip hibridino darbo pobūdis gali būti interpretuojamas? (iš namų, iš kur tik norite, darbo valandų lankstumas)

Hibridinis darbas nėra naujas išradimas, tačiau šiuo metu - jis žymiai labiau priimtinas. Tai reiškia, kad darbuotojai kelias dienas dirba iš namu, ar iš bet kur kitur, o porą dienų – iš savo standartinių darbo vietų, biure. Visiškai nesvarbu iš kur bus dirbama, turi būti laikomąsi tų pačių taisyklių, tos pačios darbo rutinos ir darbo politikos. Jei taip nėra, vertėtų pasirašyti atskirus susitarimus.


Geriausias patarimas dirbant hibridiniu būdu?

Turėti puikiai apgalvotą ir ištobulintą planą!

Siekiant sukurti optimalius hibridinio darbo procesus, darbdavys, kartu su darbuotojais, turi susidėlioti labai aiškias gaires bei pasiekti išdiskutuotą – bendrą susitarimą. Visiems reikia tiksliai nuspręsti, kiek dažnai darbuotojai turi dirbti iš biuro, ir kiek dažnai jie gali dirbti iš ten, kur jiems patogu. Kokia bus naudojama darbo atsakaitų pateikimo tvarka ir grafikas. Labai svarbu suprasti tai, kad jei darbuotojas dirba iš namų, tai visiškai nereiškia, kad jis yra pasiekiamas visą darbo dieną – net ir ne darbo valandomis.
Būtina apsispręsti, kaip tiksliai ir kiek dažnai bus komunikuojama, kas tiksliai turės būti daroma dirbant biure ir t.t.

Ir darbdavys, ir darbuotojai bus atsakingi už tinkamos darbo aplinkos bei būtino IT saugumo lygio užtikrinimą skirtingose darbo vietose.

Naujienos ir ypatingi pasiūlymai tiesiai į Jūsų el. pašto dėžutę!

Norite būti informuoti apie ypatingus pasiūlymus ir darbo vietas tobulinančius produktus? Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį!
*Spausdami Prenumeruoti, Jūs sutinkate su mūsų Privatumo politika.