Tinkamas darbuotojų darbo vietos pozicionavimas

Kaimynas sėdintis šalia Jūsų biure yra ypatingai svarbus ne tik asmeniniams darbuotojo, tačiau ir bendriems įmonės rezultatams. Jei vienas kitam tinkantys darbuotojai sėdi vienas šalia kito – didėja jų produktyvumas, darbo kokybė bei įmonės pelningumas. Visa tai buvo įrodyta JAV atliktų tyrimų metu.


Vienas efektyviausių būdų padidinti verslo efektyvumą bei pelningumą yra tinkamos darbo aplinkos sukūrimas. Labai svarbi šio proceso dalis yra darbuotojų darbo vietų pozicionavimas. Ši išvada buvo padaryta aukštojoje  Harvardo Verslo Mokykloje atlikto tyrimo metu.Dvejus metus trukusio tyrimo metu buvo stebimi 2000 technologijų kompanijoje dirbančių darbuotojų. Ši įmonė turi savo biurus JAV bei Europoje. Tyrėjai darbuotojus padalino tris grupes:

Produktyvumas
Tie, kurie dirba greitai, tačiau ne visuomet pasiekia gerus rezultatus.

Kokybė svarbiausia
Tie, kurie dirba lėčiau, tačiau kokybiškiau nei kolegos.

Aukso vidurys
Tie darbuotojai, kurių darbo kokybės ir darbo atlikimo spartos rodikliai buvo vidutiniai.

Tyrimo rezultatai parodė, kad biuro darbuotojai yra stipriai įtakojami savo darbo vietos kaimynų. Geriausi rezultatai buvo pasiekti tais atvejais, kai produktyvūs darbuotojai buvo pasodinti šalia tų darbuotojų, kuriems svarbiausia atlikto darbo kokybė ir tuomet, kai trečios grupės darbuotojai dirbdavo šalia vienas kito. Toks darbuotojų darbo vietos pozicionavimas padidino darbo produktyvumą 13%, o efektyvumą net 17%. Maža to, šie rezultatai buvo pasiekti per itin trumpą laiką. Tyrimo metu nustatyta, kad neteisingai pozicionuojami darbuotojai labai greitai praranda norą dirbti, stengtis ir pradeda kenkti šalia sėdintiems kolegoms.

Tyrimo metu pastebėta, kad strateginis ir tinkamas darbuotojų darbo vietų pozicionavimas atviro tipo biuruose yra gyvybiškai svarbus įmonės rezultatams.
Darbdaviams ypatingai svarbu gerai pažinoti savo darbuotojus ir žinoti asmenines jų savybes. Tokiu būdu darbdaviai gali tinkamai nustatyti darbuotojų darbo vietas bei atsiradus poreikiui – keisti jas taip, kad įmonės rodikliai ne tik nenukentėtų, tačiau ir taptų geresniais.

Šie veiksniai gali ženkliai padidinti įmonės veiklos efektyvumą bei pelningumą nepatiriant papildomų, su darbo santykiais susijusių išlaidų.