Pagerinkite mokymosi aplinką ikimokyklinėse įstaigose

Ikimokyklinio ugdymo patalpos yra svarbi veiklos vieta ir vaikų bei darbuotojų kasdienio gyvenimo dalis. Kokius mokyklinius baldus rinktis siekiant geriausio rezultato šioje aplinkoje? Kokių lengvai pritaikomų ikimokyklinio baldų, kuriais būtų galima pagerinti mokymosi aplinką, yra rinkoje? Jei rinkdamiesi baldus pagal pedagogines reikmes atkreipsite dėmesį į jų laikymą, pasirinksite lengvai pritaikomus ikimokyklinio ugdymo patalpų baldus ir pasiūlysite praktiškus paviršius, ikimokyklinio ugdymo patalpos taps geresne mokymosi aplinka visiems.



Visos ikimokyklinės įstaigos yra skirtingos. Anot Fredriko Hentzo (Fredrik Hentz), AJ „Offentlig Interiör“ produkto vadybininko, kaip tik dėl to, apstatyti jas skirtingai, atsižvelgiant į pedagogines reikmes, ir yra tinkamas sprendimas.
„Ikimokyklinis ugdymas turėtų pažadinti norą mokytis ir plėtoti pedagogines idėjas. Per visą mokymosi dieną turėtų būti lengva keisti aplinką, kiek galima sumažinant statiškas ar nepajudinamas erdves. Aš rekomenduoju grupėms su skirtingais poreikiais rinktis skirtingą apstatymą baldais“, ­ sako Fredrikas.

Lengvai pritaikomi ir „lankstūs“ mokykliniai baldai
Ikimokykliniam ugdymui skirtų baldų lengvas pritaikymas ir derinimas yra svarbi sąlyga siekiant sukurti tinkamą mokymosi aplinką. Tokiu būdu priklausomai nuo poreikio ir veiklos pobūdžio, aplinką galimą lengvai keisti. Baldus su fiksuojamais ratukais prireikus galima lengvai pastumti į priekį ar atgal. Vieną ant kitos susidedančias kėdes ir taburetes patogu laikyti ir lengva perkelti į kitą vietą keičiant erdvės apstatymą. Modernios spintelės daiktams laikyti su sudedamais stalviršiais gali būti naudojamos kaip žaidimo arba piešimo stalai.
Kurkite „kambarius kambaryje", naudodami akustines plokštes ir pertvaras, kurios yra veiksmingos norint išvengti didelio triukšmo. Pertvaromis patogu suskaidyti patalpą į atskiras sritis, skirtas jaunesniems ir vyresniems vaikams.

Patalpų apstatymas turi atitikti užsiėmimų pobūdį
Emmie Ellman dirba ikimokyklinio ugdymo mokytoja. Jos manymu, renkantis ikimokykliniam ugdymui skirtus baldus, didžiausias dėmesys turėtų būti skiriamas vaikų poreikiams.
„Pagal Montesori pedagogikos principus pirmenybė teikiama šviesioms, neutralioms spalvoms, kurios suteikia patalpai namus primenančią atmosferą, o stalai ir kėdės turi būti pritaikomi prie vaikų ūgio. Patalpos turi būti pakankamai didelės, kad vaikai galėtų laisvai judėti ir reaguoti į kitų vaikų paskatas, tačiau turėtų būti ir ramesnių vietų, kuriose būtų galima susikaupti“, ­ sako Emmie.

Emmie rekomenduoja rinktis didelius, vaikų ūgį atitinkančius stalus, išvyniojamus kilimus, kai medžiagomis naudojamasi ant grindų, ir dar didesnes kilimais dengtas sritis susirinkimams ir žaidimams.

Dėmesys tinkamam daiktų laikymui
Ikimokyklinio ugdymo patalpose daiktai laikomi ir atvirose, ir uždarose talpose, todėl reikia įvairių tipų baldų. Atviros lentynos su plastikinėmis dėžėmis ir pakylos puikiai tinka sudėti žaislus ir medžiagas, kurie turi būti lengvai prieinami, o daiktus, prie kurių prieiti, ar kuriuos pasiekti neturi būti itin lengva, yra tinkama laikyti paslėptus ar aukštai tvirtinamose lentynose. Pasinaudokite patalpų sienomis – ant sienų tvirtinamos lentynos taupo patalpų plotą, supaprastina valymą ir sudaro sąlygas panaudoti po lentynomis esančią erdvę.
„Geras patarimas yra pažymėti lentynas jose laikomų medžiagų paveiksliukais. Tai sudaro sąlygas jas lengviau valyti ir pastebėti, ar viskas yra savo vietose. Vaikams yra svarbus ikimokyklinio ugdymo aplinkos organizavimas ir struktūra“, ­ aiškina Emmie.