Du žmonės kalbasi

Konstruktyvaus kritikavimo ir kritikos priėmimo menas

Kritika – jautri tema, ypatingai darbo aplinkoje. Mažai kam patinka kritika mūsų atžvilgiu, tačiau būtent kritika bei veiklos įvertinimas suteikia neribotas galimybes augti ir tobulėti. Visiškai nesvarbu, kas estate – darbdavys ar darbuotojas, yra itin svarbu gebėti ne tik kritikuoti, tačiau ir priimti Jūsų atžvilgiu išsakytą kritiką. Jei šis procesas atliekamas tinkamai, stiprėja tarpusavio ryšiai ir tobulėja darbo procesai. Konstruktyvi kritika yra labai vertingas, pozityvių pokyčių tiek asmeniniame, tiek organizaciniame lygmenyje pasiekti leidžiantis, įrankis.
Du darbuotojai prekių sandėlyje
Vyras ir moteris kalbasi prie kompiuterio
Darbuotojai kalbasi prie biuro stalo
Moterys kalbasi biuro kabinete

Dažniausiai Užduodami Klausimai (D.U.K.)

Konstruktyvi kritika suteikia labai svarbią informaciją bei darbo įvertinimą, ji leidžia mums tobulėti. Elementarus kritikavimas dažnai pasižymi negatyviais komentarais, įžeidinėjimu, nuomonės išsakymu be situacijos sprendimo pasiūlymų.
Kritikuokite elgesį, bet ne asmenį. Dalinkitės savo nuomone ir paaiškinkite, kas tiksliai gali būti atliekama geriau. Savo nuomonę išsakykite reguliariai ir neleiskite problemoms kauptis. Tai leis sukurti darbo ir santykių tobulinimo kultūrą.
Konstruktyvi kritika koncentruojasi ties elgesiu ir rezultatu, o ne ties asmeniu. Šios rūšies kritikos tikslais - padėti kritikuojamam asmeniui tobulėti.
Konstruktyvi kritika koncentruojasi ties elgesiu ir rezultatu, o ne tie žmogumi. Jos tikslas padėti asmeniui tapti geresniu, kurti sveikesnę darbo aplinką ir didinti darbuotojų motyvaciją.
Konstruktyvi kritika yra grįžtamojo ryšio forma, kuri leidžia kritikuojam asmeniui tobulėti. Pasidalinkite savo įžvalgomis, pagrįskite jas ir įvardinkite, kas, Jūsų nuomone, gali būti tobulinama. Grįžtamąjį ryši suteikite reguliariai, ne tik kai susiformuoja problema. Taip sukursite nuolatinio tobulėjimo kultūrą.
Kritikuokite elgesnį, o ne asmenį. Dalinkitės savo įžvalgomis ir paaiškinkite, kas turi būti kitaip. Savo nuomonę ir konstruktyvią kritiką išsakykite reguliariai, neleiskite problemoms susiformuoti – sukurkite pozityvią darbo aplinką.
Taip, apie įžeidinėjimus ir netinkamą kritiką (kuri dažnu atveju gali būti įžeidi) – būtina pranešti atsakingiems įmonės darbuotojams.
Pasak žodyno, kritika reiškia kitų asmenų klaidų ir netinkamo elgesio nurodymą bei įvardinimą. Antroji šio žodžio reikšmė – vertinamoji privalumų ir trūkumų apžvalga.
Grįžtamasis ryšis suteikia maksimalų kiekį naudingos informacijos, leidžia aptarti darbo procesus ir juos tobulinti. Kuomet grįžtamasis ryšis tampa kasdieniu įpročiu, gerėja tarpusavio supratimas ir tobulėja darbo aplinka.
Kritiką labai sunku priimti save per daug nuvertinčioms asmenybėms. Net jei kritikuojami tik darbo metodai ar procesai, šie žmonės tokią kritiką priima labai asmeniškai ir dėl to jaučiasi blogai.
Pasiruoškite pokalbiui. Užsirašykite svarbiausius argumentus ir įvardinkite tai, kas Jūsų manymu veikia netinkamai. Kalbėkite tik apie tai, kas tiesiogiai susiję su Jūsų darbu. Šiam pokalbiui suorganizuokite asmeninį susitkimą.

Naujienos ir ypatingi pasiūlymai tiesiai į Jūsų el. pašto dėžutę!

Norite būti informuoti apie ypatingus pasiūlymus ir darbo vietas tobulinančius produktus? Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį!
Prašome palaukti...